UPM Raflatac

UPM Raflatac valmistaa tarralaminaattia tuote- ja informaatioetiketöintiin mm. elintarvike-ja juomateollisuudelle, vähittäiskauppaan ja logistiikkaan. UPM Raflatac on maailman toiseksi suurin tarralaminaatin valmistaja.

​Strategiamme

  • Kannattava kasvu orgaanisesti ja mahdollisilla yrityskaupoilla
  • Tuotevalikoiman laajentaminen etenkin korkean lisäarvon tuotteissa
  • Entistä vahvempi kyky tavoittaa asiakkaat tehokkaamman jakelun ja kattavamman myynti- ja
    palveluverkoston avulla

Vahvuutemme

  • Globaali jakeluverkosto, täsmällinen ja tehokas toimitusketju
  • Globaali tutkimus- ja kehitystyö, laadun kehittäminen ja tekninen osaaminen
  • Modernit, strategisesti sijoitetut ja joustavasti skaalattavat tuotantolaitokset
  • Alan johtava yritys kestävässä kehityksessä ja tuoteturvallisuudessa

 

UPM Raflatac arvonluonti  

Important Image

​Kasvua tukevat tekijät

 

  • Yksityinen kulutus
  • Kaupungistuminen
  • Väestönkasvu
  • Elintason nousu
  • Verkkokauppa
  • Lainsäädäntö
  • Tarralaminaatin kasvava markkinaosuus etiketöintiratkaisuna
  • Brändit ja tuoteinnovaatiot

 

 

Avainluvut

​2017
2016​
​​​Liikevaihto, milj. euroa​​1 495
​​1 437
​​Liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä, milj. euroa​​136
​133
​% liikevaihdosta ​​9,1
​9,3
​Sijoitettu pääoma (keskimäärin), milj.euroa​​502
524
​​ROCE ilman kertaluonteisia eriä, milj. euroa, %​​27,2
​​25,5
​​​Henkilöstö 31.12​​3 186
3 062

 

Liiketoiminta-alueet

Tavoitteena huipputulokset kaikissa liiketoiminnoissa

UPM sijoituskohteena

Tavoitteena houkutteleva kokonaistuotto

Taloudelliset tavoitteet

Kannattavuus parani vuonna 2017