UPM Paper ENA


UPM Paper ENA valmistaa sanoma- ja aikakauslehtipapereita sekä hienopapereita useisiin erilaisiin käyttökohteisiin 15 tehokkaalla paperitehtaalla Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Asiakkaita ovat pääasiassa kustantajat, vähittäismyyjät, painotalot ja jakelijat. UPM:llä on maailmanlaajuinen paperinmyyntiverkosto ja tehokas logistiikkajärjestelmä.

​Strategiamme

  • Rahavirran maksimointi eriytettyjen kaupallisten strategioiden ja järjestelmällisen tulostavoitteiden ohjauksen avulla
  • Optimointimahdollisuuksien hyödyntäminen mittakaavaltaan suuressa, matalan kustannustason
    tuotantoympäristössä

Vahvuutemme

  • Luotettava toimittaja, jolla on tasainen laatu, erinomainen palvelu ja laaja tuotevalikoima
  • Suuri, matalan kustannustason tuotantoympäristö tarjoaa jatkuvasti mahdollisuuksia toimintojen
    optimointiin
  • Laajuus ja osaaminen vastuullisissa hankinnoissa ja tuotannossa
  • Erinomainen ympäristö- ja tekninen asiantuntemus ja jatkuva tuotekehitys


 

UPM Paper ENA arvonluonti

Important Image

Kysyntään vaikuttavat tekijät

  • Mainonnan määrä
  • Paperin rooli markkinoinnissa
  • Kustantajien liiketoimintamallit
  • Lukutottumukset
  • Työskentely- ja oppimistavat

 

Avainluvut

​20162015
​​Liikevaihto, milj. euroa​​4 818​5 056
Vertailukelpoinen liikevoitto,
milj. euroa
​​280​​24
​% liikevaihdosta ​​5,8​0,5
Sijoitettu pääoma (keskimäärin), milj.euroa​​1 964​2 289
Vertailukelpoinen ​ROCE,
milj. euroa, %
​​14,3​​1,0
​Cash flow / Capital employed, %​31,0​4,67
​​​Henkilöstö 31.12​​8 66​​9 472

 

Liiketoiminta-alueet

Tavoitteena huipputulokset kaikissa liiketoiminnoissa

UPM sijoituskohteena

Tavoitteena houkutteleva kokonaistuotto

Taloudelliset tavoitteet

Kannattavuus parani vuonna 2015
'