Vihreän Kullan uudet jaksot vievät metsään ja metsän ulkopuolelle

(UPM, Helsinki, 15.9. klo 12.00) – Vihreä Kulta -metsämakasiiniohjelman uudet jaksot alkavat MTV3-kanavalla 18. syyskuuta. Ohjelman uusi lähetysaika on lauantaina alkuillasta. Uusinnat nähdään sunnuntaiaamupäivisin. Ensimmäisen jakson ensiesitys on tulevana lauantaina klo 17.20.

Neljännen tuotantokauden 14 jaksossa liikutaan metsässä, mutta ohjelmassa lähdetään myös metsän ulkopuolelle katsomaan, millaisia tuotteita metsästä saadaan. Luvassa on uusia kiinnostavia aiheita, mielenkiintoisia julkkisvieraita, metsäluonnon esittelyä ja tutustumista erilaisiin metsäisiin ammatteihin.

Vihreä Kulta -ohjelman aiheista voi syksyn aikana keskustella myös ohjelman nettisivuilla www.vihreakulta.fi. Nettisivuilla on keskustelun vauhdittajina asiantuntijoiden blogeja. Vihreällä Kullalla on myös omat fanisivunsa Facebookissa.

Edellisen tuotantokauden aikana Vihreä Kulta tuli tutuksi lähes 3 miljoonalle katsojalle. Ohjelman toteutuksesta vastaa tuotantoyhtiö Intervisio. UPM on ollut mukana Vihreä Kulta -ohjelman tekemisessä yhteistyökumppanina alusta asti.

"Vihreä Kulta -ohjelman avulla olemme halunneet kertoa metsistä ja metsänhoidosta kiinnostavalla ja mutkattomalla tavalla. Meille on ollut tärkeää lähestyä myös niitä metsäomistajia, joille metsäasiat eivät ole jokapäiväisiä, vaan etäämmällä normaalista elämänpiiristä", sanoo UPM:n viestintäjohtaja Pirkko Harrela.

"Ohjelman idea on toiminut erittäin hyvin, ja katsojapalaute on ollut ilahduttavaa. Katsojamäärät ovat yllättäneet myönteisesti, ja tieto metsäasioista on lisääntynyt. Myös mielikuvissa on menty eteenpäin. Ohjelmayhteistyöstä tehdyn tutkimuksen mukaan ohjelmaa katsoneilla on myönteisempi mielikuva metsään liittyvistä asioista kuin niillä, jotka eivät ole katsoneet ohjelmaa", Harrela kertoo.

"Metsäaiheinen ohjelma selvästi kiinnostaa katsojia ja kolmannella tuotantokaudella ohjelmaa katsoikin parhaimmillaan lähes 300 000 katsojaa per jakso", kertoo MTV3:n tuotepäällikkö Juha Tuominen.

"Tulevalla kaudella myös Vihreän Kullan nettisivuihin panostetaan erityisesti", Tuominen kertoo.

Lisätietoja jaksojen sisällöistä, ohjelmaan liittyvistä keskustelutilaisuuksista, verkkometsäkoulusta ja kilpailuista: www.vihreakulta.fi, www.puukauppa.com ja Facebookin Vihreän Kullan fanisivut.

Lisätietoja antavat:
Tuotepäällikkö Juha Tuominen, MTV3, puh. 010 300 5708
Tuottaja Tommi Häkkinen, Tuotantoyhtiö Intervisio, puh. 050 3522070
Markkinointipäällikkö Seija Rantonen, UPM Metsä, puh. 0204 16 4612

UPM Metsä
UPM:n Pohjois-Euroopan puunhankinta vastaa puuraaka-aineen ostosta ja hankinnasta Suomesta, Venäjältä, Baltian maista, Valko-Venäjältä ja Skandinaviasta. UPM:n
Pohjois-Euroopan metsäliiketoiminta vastaa yhtiön metsien hyödyntämisestä ja metsäpalveluista. UPM omistaa metsää Suomessa noin 915 000 hehtaaria, ja yhtiöllä on myös oma taimitarha. Tehtaiden tarvitsemasta puumäärästä valtaosa hankitaan kotimaan yksityismetsistä. UPM tarjoaa metsänomistajille myös monipuolisia, laadukkaita ja kilpailukykyisiä metsäpalveluja. Tuotevalikoimaan kuuluvat myös korkealaatuiset Bonvesta-rantatontit ja -metsäpalstat.

UPM
UPM yhdistää bio- ja metsäteollisuuden ja rakentaa uutta, kestävää ja innovaatiovetoista tulevaisuutta. Tuotteemme perustuvat uusiutuviin raaka-aineisiin ja ovat kierrätettäviä. Yhtiön liiketoiminta jakaantuu kolmeen ryhmään: Energia ja sellu, Paperi sekä Tekniset materiaalit. UPM:n palveluksessa on noin 23 000 henkilöä ja yhtiöllä on tuotantolaitoksia 15 maassa. Liikevaihto vuonna 2009 oli 7,7 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä.