UPM sponsoroi jalkapallon MM-kisoihin liittyvää Ifra Cross Media -kilpailua

Miljoonat jalkapalloilun ystävät ovat odottaneet innokkaasti vuoden 2006 jalkapallon MM-kilpailuja, joiden avauspotku suoritettiin Münchenissä Saksassa kesäkuun alussa. Kisoja seuraa noin 14 000 tiedotusvälineiden edustajaa mukaan lukien 4500 sanomalehtitoimittajaa.

MM-kisoihin liittyen maailman johtava sanomalehtikustantajien keskusjärjestö Ifra järjestää ensimmäisen Ifra XMA Cross Media Awards -kilpailun. UPM tukee Ifra XMA Cross Media Awards 2006 -kilpailua.

Kilpailun tavoitteena on esitellä uusia ja menestyksekkäitä suuntauksia sekä käytäntöjä, miten eri medioita voidaan hyödyntää urheilu-uutisoinnissa. Sanomalehtien lisäksi muina välineinä voivat olla esimerkiksi online- ja mobiilipalvelut, DVD -levyt, kirjat, podcastit ja jopa erilaiset tapahtumat. Näitä erilaisia välineitä on hyödynnettävä menestyksekkäästi projektin yhteydessä.

Palkinnot myönnetään MM-kisoja seuraaville sanomalehdille, jotka osoittavat projekteissaan innovatiivisuutta ja erityistä luovuutta. Kansainvälinen tuomaristo arvioi kilpailuun osallistuvat toteutukset. Palkinnot jaetaan voittajille Amsterdamissa järjestettävän IfraExpon yhteydessä lokakuussa 2006.