UPM näyttää tietä IfraExpo 2005 messuilla

UPM esittelee yhtenä maailman johtavista painopaperin valmistajista Leipzigissä 17.–20. lokakuuta järjestettävillä IfraExpo 2005 messuilla koko painopaperivalikoimansa. Sanomalehtipaperin lisäksi näytteillä on laaja valikoima eri käyttötarkoituksiin ja eri painomenetelmiin soveltuvia MFS , SC , MFC , LWC ja hiokkeettomia papereita. Myös UPM:n paperipalvelut (UPM Paper Services) esittäytyvät painopisteenään palvelun laajentaminen lähitulevaisuudessa uusille aloille. Tämänhetkiseen palvelutarjontaan kuuluvat tekninen ja ympäristöpalvelu, logistiikka, e liiketoiminta, tiedotus ja varastonhallinta.

Nuorison lukuharrastuksen edistäminen on niin UPM:n kuin koko painoteollisuudenkin yhteisten etujen mukaista. Tämä innosti yhtiötä kehittämään projektin, johon osallistuneet saksalaiset ja suomalaiset nuoret tekevät kaksi oikeaa sanomalehteä. Océn digipaino painaa IfraExpossa 18. ja 19. lokakuuta kaksi News Planet lehden numeroa UPM:n Schongaun paperitehtaalla valmistetulle UPM Digi Brite 52 g/m² paperille.

Tämän vuoden teema ”Meet the people” korostaa UPM:n pyrkimystä lähentyä asiakkaitaan kuuntelemalla heitä sekä ymmärtämällä heidän loppukäyttötarkoituksiaan entistä paremmin. ”Me pidämme asiakkaidemme haasteita UPM:n haasteina ja panostamme räätälöityjen ja yksilökohtaisten ratkaisujen kehittämiseen. Yhtiön tietotaito ja pitkälle kehitetyn teknologian käyttö yhdistettyinä haluumme tarjota kullekin asiakkaalle paras ratkaisu johtavat kuin luonnostaan uusiin ja erinomaisiin ideoihin”, UPM:n sanomalehtipapereiden toimialajohtaja Hartmut Wurster sanoo.

UPM teki International Newspaper Marketing Associationin (INMA) kanssa kumppanuussopimuksen helmikuussa 2005. ”INMA-yhteistyökumppanuus korostaa pyrkimyksiämme viedä viestintämme sanomalehtikustantajien kanssa aivan uudelle tasolle osana asiakkaiden integrointiprosessia”, Hartmut Wurster sanoo. Kaksivuotinen kumppanuus tukee etenkin UPM:n ja INMA:n Euroopan-toimintoja. Lisäksi nämä kaksi organisaatiota tekevät yhteistyötä sanomalehtialaa merkittävästi edistävissä erityisjulkaisuissa ja hankkeissa.

Tänä keväänä UPM myös uudisti sitoumuksensa Maailman sanomalehtien liiton WANin toteuttamaan sanomalehtien tulevaisuutta kartoittavaan Shaping the Future of the Newspaper projektiin merkittävän nelivuotisen investoinnin muodossa. Projektin tarkoituksena on tunnistaa, analysoida ja julkistaa kaikki sanomalehtiä hyödyttävät tärkeät strategiset ja operationaaliset läpimurrot ja mahdollisuudet kaikkialla maailmassa. ”Kansainvälisten markkinoiden ymmärtäminen, uusien teknologioiden kartoitus ja panostukset lukijuuden lisäämiseen maailman nuorison keskuudessa ovat globaalien sanomalehtimarkkinoiden menestyksekkään tulevaisuuden avaimet kaikille”, Wurster sanoo lopuksi.

UPM on aktiivinen PrintCityn jäsen. ”Jäsenyytemme ansiosta käytettävissämme on laaja alan ammattilaisten verkosto, joten me ymmärrämme asiakkaidemme haasteita paremmin”, UPM:n paperipalvelujen johtaja Erik Ohls sanoo. PrintCityn toteuttamassa paperirullien suurten läpimittojen vaikutuksia koskevassa koko alan laajuisessa tutkimuksessa hyödynnettiin PrintCityn jäsenyhtiöiden teknistä asiantuntemusta. Tutkimus kattaa koko arvoketjun paperinvalmistuksesta ja logistiikasta lehdistöhuoneeseen ja itse lehdistöön. ”Tästä aloitteesta on apua rainaoffset-painajille kaikkialla maailmassa heidän investoidessaan uusiin laitteisiin tai modernisoidessaan tämänhetkistä painokonekantaansa. Yhteistyökumppaniemme vahvuuksien ja yhteistyön ansiosta pystymme antamaan neuvoja ja tarjoamaan ratkaisuja ketjun jokaiseen osaan”, Erik Ohls sanoo. Watch the next step to larger roll diameters nimistä tutkimusraporttia saa UPM:n messuosastolta.

UPM:n osoite IfraExpossa on halli 2, osasto 2C400.

UPM
Viestintä
10.10.2005

Lisätietoja:
Viestintäjohtaja, mediasuhteet, Sini Paloheimo, UPM,
puh. +358 204 15 0025