UPM Raflatacin RFID-etätunnisteet pitävät METRO Groupin kylmäketjun katkeamattomana

(UPM, 20.8.2009) - METRO Group, yksi maailman suurimmista vähittäiskaupan konserneista, käyttää UPM Raflatacin etätunnisteita RFID-pilottiprojektissaan. Radiotaajuuksilla toimivaa RFID-tekniikkaa käyttämällä yritys automatisoi tuotteiden vastaanottoon ja varastointiin liittyvän tiedon keräämisen kylmätuotteiden keskuksessaan Hammissa, Saksassa.

METRO Group on asentanut RFID-etätunnisteet kylmätuotteiden keskuksen kuormalavoihin ja lavojen säilytyspaikkoihin. RFID-lukijat on asennettu trukkeihin sekä jakelukeskuksen porteille. RFID-tekniikan avulla yritys pystyy takaamaan ja tarkastamaan kylmäketjun eheyden ja voi siksi olla varma myynnissä olevien ruokien hyvästä laadusta.

RFID-tekniikka on tehokas ja käytännöllinen ratkaisu kylmätuotteiden jakeluketjujen hallintaan. Pakastettujen elintarvikkeiden kuten kalojen, lihojen, kasvisten ja jäätelöiden jakeluketjujen tulee olla tarkasti hallittuja aina lähteestä vähittäiskauppiaalle asti.

UPM Raflatacin uusi Dogbone Freeze -tuote on erityisesti suunniteltu olosuhteisiin, joissa lämpötila on alle -40 celsiusastetta.

"RFID on ainoa tunnistustekniikka, joka voi tarjota vakautta ja käyttäjäystävällisyyttä tällaisessa vaativassa työympäristössä. Toisin kuin viivakoodilla, RFID-etätunnisteilla ei tarvitse olla jäätyneen pinnan läpi näköyhteyttä lukijaan", selvittää kehitysjohtaja Mikko Nikkanen UPM Raflatacin RFID-liiketoiminnasta.

Lisätietoa:
Kehitysjohtaja Mikko Nikkanen, UPM Raflatac, RFID, tel. +1 828 275 5162

UPM Raflatac
UPM Raflatac on maailman johtavia tarralaminaatin ja RFID-etätunnisteiden valmistajia. Yhtiöllä on 14 tehdasta viidellä mantereella sekä laaja myyntikonttoreiden ja terminaalien verkosto ympäri maailman. UPM:n Tekniset materiaalit -liiketoimintaryhmään kuuluvan UPM Raflatacin palveluksessa on 2 600 työntekijää, ja sen liikevaihto vuonna 2008 oli noin miljardi euroa. Lisätietoja osoitteessa www.upmraflatac.com.