UPM Raflatac ja Hansaprint julkistavat räätälöityjen NFC RFID -tunnisteiden verkkokaupan

(UPM Raflatac, Tampere, 3.9.2009 ) - UPM Raflatac ja Hansaprint julkistavat uraauurtavan internetportaalin, TagAgen. Portaali tarjoaa asiakkaille täysin uudenlaisen tavan luoda ja tilata painotuotteita, jotka sisältävät NFC RFID-etätunnisteen.

TagAge-tuotteet ovat paperi- ja muovipohjaisia tarroja, kortteja ja julisteita, joita asiakas voi monipuolisesti muokata ja personoida. Personointi mahdollistaa sen, että jokainen TagAge-tuote voi olla erilainen ja pitää sisällään esimerkiksi erilaisia juoksevia numerosarjoja, viivakoodeja, tekstejä ja kuvia. Tilattavat määrät voivat vaihdella muutamista yksittäisistä kappaleista kymmeniin tuhansiin.

TagAge-palvelun käyttö on helppoa. Käyttäjä valitsee sopivimman tuotteen ja koon, lataa haluamansa ulkoasun (pdf tai kuvatiedosto) ja lisää etätunnisteen paikalleen. Halutessaan asiakas voi myös syöttää tunnisteisiin informaatiota. Kaikki käyttäjän luomat tuotteet tallennetaan henkilökohtaiseen arkistoon myöhempää käyttöä, kuten uudelleentilausta ja muokkausta, varten.

"Olemme erittäin innostuneita TagAge-palvelusta. Palvelu tarjoaa NFC-teknologian hyödyntäjälle ensimmäisenä maailmassa mahdollisuuden saada tarvitsemansa tuotteet helposti yhdestä paikasta, " kertoo kehitysjohtaja Jukka Saariluoma Hansaprintistä.

"NFC-markkinat ovat vielä kehitysvaiheessa, eivätkä useimmat ratkaisut edellytä miljoonavolyymeja. Se, että TagAge-palvelu tarjoaa tuotteita myös pieniä ja keskisuuria määriä, vastaa loistavasti asiakkaiden tarpeisiin.

UPM Raflatac, maailman johtava RFID-etätunnisteiden valmistaja, vastaa tunnisteiden kehittämisestä ja valmistamisesta. Hansaprint vastaa palvelun kehittämisestä sekä lopputuotteiden valmistuksesta ja kokoonpanosta. Molemmat yritykset pitävät NFC-markkinoita erittäin houkuttelevina ja uskovat, että markkinoiden kehitystä voidaan edistää tuomalla tuotteet helposti ja kilpailukykyiseen hintaan asiakkaiden ulottuville.

Near Field Communication (NFC) on RFID-tekniikkaan pohjautuva radiotaajuisen etätunnistuksen hyvin lyhyillä etäisyyksillä mahdollistava tekniikka. NFC-tekniikan integroituessa matkapuhelimiin se tarjoaa tehokkaan ja helpon tavan hoitaa useita päivittäisasioita. NFC-tekniikan mahdollistamia sovelluksia ovat esimerkiksi mobiilimaksaminen koskettamalla, julkisen liikenteen liputus ja yhteyden luominen esimerkiksi aikakauslehden sivulla olevan etätunnisteen kautta suoraan tiettyyn internetsisältöön.

Lisätietoja:
Markkinointijohtaja Samuli Strömberg, UPM Raflatac, RFID, puh. +358 (0)40 740 9588
Kehitysjohtaja Jukka Saariluoma, Hansaprint, puh. +358 (0)400 447 619

UPM Raflatac
UPM Raflatac on maailman johtavia tarralaminaatin ja RFID-etätunnisteiden valmistajia. Yhtiöllä on 14 tehdasta viidellä mantereella sekä laaja myyntikonttoreiden ja terminaalien verkosto ympäri maailman. UPM:n Tekniset materiaalit -liiketoimintaryhmään kuuluvan UPM Raflatacin palveluksessa on 2 600 työntekijää, ja sen liikevaihto vuonna 2008 oli noin miljardi euroa. Lisätietoja osoitteessa www.upmraflatac.com.

Hansaprint
Hansaprint on Pohjoismaiden suurin painotalo ja Itämeren alueen johtava markkinointiviestinnän kokonaisratkaisuihin erikoistunut palveluyhtiö. Yhtiö keskittyy markkinointiviestinnän paino- ja logistiikkapalvelujen ja niitä tukevien e-mediaratkaisujen kehittämiseen. Hansaprint Oy:n pääkonttori on Turussa. Hansaprintillä on tytäryhtiöitä ja yhteistyökumppaneita kaikissa Pohjoismaissa sekä Länsi-Euroopassa, Venäjällä ja Unkarissa. Hansaprintin liikevaihto oli vuonna 2008 n.186 miljoonaa euroa. Hansaprint kuuluu TS-Yhtymään, ja sen toinen merkittävä omistaja on Sanoma (Sanoma Magazines Finland Oy). Lisätietoja: www.hansaprint.fi ja www.tagage.eu.