UPM Finesse on johtava tuotemerkki rullapainajien keskuudessa

(UPM, Helsinki, 27.9.2006) - Opticom International tutkimuslaitos listasi UPM Finessen johtavaksi päällystetyksi hienopaperiksi rullapainajien keskuudessa. Tutkimuksen tulokset julkaistiin 22.9.2006 Tukholmassa.

"Loistava sijoitus vahvistaa, että UPM Finesse on korkealaatuinen ja helposti saatavilla oleva paperi. Olemme pystyneet tukemaan tuotetta hyvin myös markkinoinnin avulla. Tavoitteemme on saavutettu, ja nyt meidän on tehtävä kaikkemme, jotta asemamme säilyy myös tulevaisuudessa", vahvistaa myynti- ja markkinointijohtaja Ruud van den Berg.

UPM on tämän vuoden tutkimuksen selvä voittaja. Päätuotemerkki UPM Finesse on vahvistanut asemiaan vuodesta 2004 lähtien, ja vuonna 2005 se kasvatti eniten pisteitä Brand Equity Survey -tutkimuksessa muihin tuotemerkkeihin verrattuna.

"Johtavilla tuotemerkeillä on erilaisia vahvuuksia. Myös menestystekijät edellisen vuoden tutkimukseen verrattaessa vaihtelevat. UPM Finessen johtoasema perustuu paremminkin tuotteen käyttökokemukseen kuin pelkkään markkinointiin", sanoo tutkimuksesta vastannut Jessica Tommila.

UPM nousi yritysbrändinä kuudenneksi yhdeksän tuotemerkin listalla. Viime vuonna listalle ei päässyt yhtään yritysbrändiä.

Tuotemerkin arvo muodostuu tutkimuksessa neljästä osa-alueesta: spontaani tunnettuus, kokemus tavaramerkin laadusta, tuotteen toimivuus mitattuna usean eri laatukriteeriin perusteella sekä merkkiuskollisuus. Tutkimuksen avulla on saatu perusteellinen arvio kunkin tuotemerkin erikoispiirteistä, kuten myös sen kehittyminen viiden viimeisen vuoden aikana.

Brand Equity Tracking Survey suoritettiin vuoden 2006 maaliskuun ja huhtikuun aikana. Tutkimus perustuu kvantitatiiviseen CATI -puhelinhaastatteluun, joka tehtiin seitsemässä maassa.

Lisätietoja antaa:
Markkinointipäällikkö Martina Schürmann, UPM, Graafiset- ja toimistopaperit, puh.: +49 4963 401 1865, sähköposti: martina.schurmann@upm-kymmene.com