Biofore-konseptiauton tarina voitti kultaa Golden Hammer -mainosfestivaaleilla

​(UPM, Helsinki, 17.6.2014) - Biofore-konseptiautosta kertova video nappasi kultapystin kansainvälisillä Golden Hammer -mainosfestivaaleilla Riikassa. Voitto tuli Corporate PR -sarjassa.

Video kertoo UPM:n biomateriaaleja hyödyntävän, puupohjaisella uusiutuvalla UPM BioVerno -dieselillä kulkevan konseptiauton tarinan.

Auton ovat rakentaneet Metropolia Ammattikorkeakoulun opiskelijat.

Biofore-konseptiauto demonstroi biomateriaalien innovatiivista käyttöä autoteollisuudessa. Valtaosa perinteisesti muovista valmistetuista osista on korvattu konseptiautossa UPM:n korkealaatuisilla, turvallisilla ja kestävillä biomateriaaleilla. Auto julkistettiin suurelle yleisölle keväällä Geneven autonäyttelyssä, jossa se sai välittömästi runsaasti kansainvälistä kiinnostusta. Yli 200 mediaa on tehnyt autosta juttuja ja Google-osumat ovat jo sadoissa tuhansissa.

Biofore Concept Car jatkaa näin menestyksekästä kevättään – viestinnän ammattilaisjärjestö ProCom myönsi autolle äskettäin Vuoden viestintäteko -palkinnon.
Voittanut video on tehty yhteistyössä UPM:n, Metropolian, mainostoimisto Faster Horsen sekä tuotantoyhtiö Imagemakerin kanssa.

Video on katsottavissa auton internet-sivuilla: www.bioforeconceptcar.upm.com.